Carian

Ahad, 31 Oktober 2010

apa yang aku harapkan sampai akhirnya,,aku tidak tahu mereka banyak masalah..yang aku tahu hanya isi hatiku yang inginkan kepuasan..masa yang aku lalui berlalu..kemudian aku mengikut keluargaku berpindah ke Kuala Lumpur tanpa memberitahu datuk dan nenek ku...nenek aku terlalu menyayangi aku sampaikan dia terbayang2 wajahku 3 hari 3 malam,,ternamapak aku di pelantar bilik air bermain2 air,,maklumlah,semasa aku kecil....aku begitu degil...aku mencuri duit sepupuku,mencuri duit doktor pergigian dan bermacam2 lagi..pernah sekali 2 sedang nenek ku pulang dari mengutip duit hasil getah yang ditorehnya..dia ternampak basikal aku ditepi parit,pada waktu itu aku sedang berkubang,berseronok bermain air parit bersama2 rakan sekolahku..haha,,apa yang aku ingat ialah nenek aku mengangkat basikal aku dan mencampakkan ke dalam parit,,kami beramai2 mengangkat basikal aku yang ditenggelami air..haha..sungguh kelakar jika diingatkan waktu itu,,saat aku bersama keluarga,kawan2,dan saudara mara..aku lebih bersama kawan2,,dan nenek terlalu menyayangi aku sampaikan cucu2 yang lain iri hati..aku berada dalam darjah 3..belajr pun boleh tahan pandai lagi time2..maklum la otak nga fresh la orang kata,,,kemudian darjah 4 aku pndah semula ke kuala lumpur,,,masa itulah yang nenek aku terasa hati sgt ngn aku,,aku pindah xbagitau mereka pun..dalam darjah 4 ni prestasi aku semakin menurun..aku mula gatal nk kt perempuan..konon2 la suka,,kelas je kelas pertama tapi belajar apa pon xleh..masa ni aku jarang sangat nampak mak..mak aku sibuk bekerja siang malam semata2 nk menyara kami adik beradik..aku sangat degil usia ni..kadang2 adakalanya aku nak buat baik dengan ayahku,,cuci lantai,,tapi kebetulan masa dia balik kje lantai 2 xkering plak..ayah aku mengamuk sangat,,aku lari,,dia tanpa memikirkan masa depan mengambil kayu beluti yang betul-betul berada disebelahnya,,,membaling kearah aku dan tepat memasuki celah kaki aku yang ketika itu sedang berlari,,aku terjatuh,,dan terseret dijalan..hampir separuh badan aku terkoyak kulit..pedinya ya Allah,,tuhan saja yang tahu..mak aku menangis melihat keadaan aku yang lansung tidak bapak aku pedulikan..

Tiada ulasan: