Carian

Khamis, 12 Ogos 2010

setelah sampai,mereka bertanya.."mana basikal 'baru' ko mir??""aku hanya mendiamkan diri..setelah kami puas bermain..aku pulang dalam keadaan yang lupakan seketika basikal aku itu..lama kelamaan baru aku terfikir sejenak mengapa aku tidak mendapat basikal itu..rupanya keluargaku melalui kesusahan dan belum mampu untuk memberi aku kesenangan yang aku mahukan itu..tapi apa yang aku fikirkan hanyalah kehendak aku!kepuasan diri aku!aku sedikit pun tidak memikirkan mereka...maafkan aku ayah..maafkan aku emak...selang beberapa lama kemudian..aku berpindah lagi..kini aku berada di Kuala Lumpur semula dibawa oleh ibu bapaku..aku meninggalkan kampung halaman ku tanpa meinggalkan pesanan atau salam kepada nenek dan datuk ku...pada waktu itu aku seakan-akan tidak tahu apa yang mereka rasakan..sebenarnya mereka menyayangi aku lebih dari anak mereka sendiri..nenek demam dan tak lalu makan kerana asyik teringat kan aku..sentiasa menunggu kepulangan ku..tapi apakan dayaku..aku belum mampu untuk pulang ke kampung sendiri..

Tiada ulasan: